mandag den 20. september 2010

Det går jeg glip af i dag

På det meste af min cykelrute, er der ikke megen plads, men jeg nyder hver eneste tur i al slags vejr.

P9192836 P9192837

Jeg kender hver eneste trærod, sten og lille eller store hul i skovvejen. Jeg ved lige nøjagtigt, hvornår jeg skal lette måsen fra cykelsadlen, og hvornår jeg skal slå et slag, for ikke at flyve af cyklen.

P9192849 P9192852
P9192853 P9192854
Og ikke mindst løfte benene for ikke at blive sjask våd af morgengræsset ellet blive brændt af brændenælder, når græsset når op til cykelstyret. Græsset bliver kun slået 1 – 2 gange årlig.
svampeP9192862

Livet af dyr og planter i skovbunden. Bemærk tudsen på svampene.


P9192846
P9192845

Vandet og sivene og alle de andre små ting, man ikke kan få øje på fra førersædet i bilen, hvis den altså måtte eller kunne køre der.

4 kommentarer:

  1. Du går også glip af en masse vand fra oven.. regntøjet er i høj kurs i dag.. :-)
    Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig cykelrute du har. Måske ikke så meget i regnvejr, som Inge skriver, men ellers... Er der noget bedre end skove? ;-)

    SvarSlet
  3. Vand fra oven, det har vi sandelig også fået, så det var jo ikke så ringe at skulle køre bil :-) Dagen har været super med dans i aften, den indre varme holder længe :-)

    SvarSlet
  4. Mia, jeg er selv helt vild med den cykelrute, og der er intet bedre end skove og udsigten til vand, når bare det ikke er det der kommer fra oven :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)