lørdag den 18. september 2010

En uforglemmelig lørdag

Lørdagen starter helt normalt. Vi er ikke gode til at sove længe, så da klokken er 7 sidder jeg med nylavet kaffe og strikker i køkkenet. Vejret ser ud til at blive okay, så vi er enige om, at det er i dag vi skal til Sydhavsøernes Frugtfestival i Sakskøbing. ☺☺ Vi starter hjemmefra ved middagstid, og når nu vi alligevel skal en del af vejen, kunne vi lige køre en mindre omvej, og hente et par ting i mit barndomshjem. Ting mor gerne vil have op i lejligheden. I haven dernede er der en del blomster, så vi smutter også forbi kirkegården, for at sætte et par buketter. Min ene søster er meget, meget flink til at køre på kirkegården, men det skulle nu alligevel være mærkeligt, hvis jeg ikke kunne blive af med et par buketter, da både min mormor og mormor ligger begravet der, og som nærmeste nabo har de datter og svigersøn, ligesom i det virkelige liv. Og på den anden side af havegangen ligger så min far. Både min mor og min moster var enige om at hele familen, de er nemlig kun de to børn skulle være samlet også efter døden. Og for at sætte prikken over i´et, så har min mor været graver på kirkegården i mange år og gået og passet dem alle i det daglige, incl. min farmor og farfar.

P9182779 P9182781

Fars gravsted er som sædvanlig fyldt med blomster, og hos moster, ser buketten meget ny ud, så jeg sætter først en buket hos mormor og morfar, og da jeg står ved fars gravsted kommer min eneste kusine på min mors side, og siger hej. Hende har jeg ikke talt med længe, så det var rigtigt hyggeligt, at få en sludder. Kusinen kom lige fra frugtfestivallen, og skulle hjem og til fest kl. 15.

P9182778 Denne gravsten er blevet fredet af myndig-hederne

Der var så rigeligt med blomster hos far, så stenen ikke kunne ses, hvis jeg skulle have det hele med.

Resten af dagen er et helt andet kapitel, som kommer senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)