lørdag den 19. februar 2011

En lørdag – næsten uden pc

Det passede rigtigt godt ind i programmet, at Mads havde valgt at holde sin fødselsdag i dag. Det levnede ikke meget pc-tid til mig, fordi jeg havde lovet at komme med en lagkage. Boller og kage ville han købe sig til. P2194374

I går, da jeg kom hjem fra job, kunne jeg dufte bagværk allerede da jeg åbnede hoveddøren. Jeg havde skrevet en huskeseddel, om hvad jeg skulle lave i dag. Allan havde set sedlen ligge på bordet, og havde bagt bollerne, de var lige taget ud af ovenen, da jeg kom hjem. Han havde også ringet til Mads, for at fortælle at han ikke behøvede at købe boller til i dag.

I morges gik jeg i gang med en marengslagkage. En opskrift jeg har bagt rigtigt mange gange. Næsten altid med sveskemos til fyld, fordi vi synes bedst om det. Det er bare ikke til at opdrive nogen steder mere, så jeg har ekspermiteret med hindbær, som fryseren stadig bugner af. Det var nu ikke så ringe. Den slidte opskrift med pletter af tidens tand kommer her:

Marengslagkage 1 001Marengslagkage 2
P2194358 P2194362

Når ovnen alligevel var tændt, kunne jeg da også lave en banankage. Den er velegnent til frysning, hvis den ikke blev spist. P2194368

Mens lagkagen, og senere banankagen, stod i ovnen, fik jeg ordnet og opstillet regnskab for vores lille Grundejerforening. Det blev klaret og jeg nåede også at få afleveret det inden vi kørte til Mads´ fødselsdag. Der var rigeligt med kage. Kun Allan fik smagt det hele.

Lige om lidt er der aftenkaffe med boller og 3 slags kage. Allan fik nemlig et stykke af Mads´ hjemmekøbte kager med hjem også, så i aften behøver han ikke nøjes med sin lille skål småkager. Jeg snupper nok en bolle eller et enkelt stykke lagkage.

5 kommentarer:

  1. Uhmmm, lagkage og boller, det smager godt...Tilykke med Mads...;-D

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder af dejligt bagværk Pia, skønt at man kan få fyldt maverne med godt gedigent bagværk, du er altså ihærdig med lige at få styr på regnskaberne også, tillykke med Mads.
    I kærlige tanker, god Søndag.

    SvarSlet
  3. Annemarie... tak :-) Lagkagen er udryddet :-)

    Michael... Jeg kan godt spise kage, men foretrækker til enhver tid mad :-) Jeg vil gerne udnytte hver en time jeg har til rådighed. Tak, og god aften til dig.

    SvarSlet
  4. FORSINKET: STORT TILLYKKE :-)

    SvarSlet
  5. Tak Rimkoger :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)