fredag den 18. februar 2011

To overgivelser på en dag

Der er ingen vej udenom, men nu må jeg igen krybe til korset. Jeg har godt nok svært ved at indordne mig under de erfaringer jeg har gjort mig. Det er min højre arm, der ikke er så glad for at samarbejde med mig. Det synes jeg er rigtigt tarveligt, når nu der er så meget, jeg gerne vil have den hjælper mig med. Vi kunne have det så sjovt – armen og mig – men den har åbenbart ikke samme interesser. I retfærdighedens navn, så har den også trukket rigtigt mange rød- og hvidvinsfalsker op, knappet utallige øl- og sodavandsflasker op, næsten hver eneste lørdag-søndag, med mere, i mine ca. 30 år som servetrice. Et job jeg havde sideløbende med mit faste job, hvor armen også må holde for med mus, blyant og regnemaskine. Ja, og så er der alt det andet med hus, have osv. Vi bliver nød til at gå på kompromis - armen og mig – det har vi gjort så mange gange før. Når jeg så ikke holder min del af aftalen, så begynder balladen. I går fik armen og jeg, den helt store omgang hos min kiropraktor og akupunktør.

billede029billede026 billede011

Almindelig vedligeholdelse, var ikke nok denne gang. Det kom nu heller ikke bag på mig, for jeg har virkelig haft ondt. Jeg fik nåle i ryg, nakke, albue og i hånden. Mit kamera kunne jeg ikke styre med én hånd, og hele højre side var låst fast med nåle, så billederne er taget med min mobil. Jeg skød og håbede der var gevinst, der omme i nakken. Det var ligeledes umuligt at fange et billede af min egen ryg og lænd på briksen, som jeg også måtte op på.P1143917

Et billede af ben og knæ gik bedre. Ingen tvivl om, at jeg har budt armen for meget, den sidste tid. Nu bliver jeg nød til at minimere den pc-tid, men det er svært, fordi den står og råber: “kom nu” hele tiden, og det er svært at overhøre. Armen kan bestemt ikke lide musen, og når jeg overhører signalerne, som jeg ellers udmærket kender, så går det galt.

Min anden overgivelser er det manglende lys i stuen. Siden vi lagde parket gulv for 7 år siden, og investerede i et par gode stole, og flyttede om, har jeg ikke haft ordentlig arbejdslys i stuen. Vi har kigget efter lampe mange gange, men ingen har været fundet egnet. Også fordi det slet ikke passer ind, med en lampe midt på gulvet, med tilhørende ledning. Nu har jeg strikket, taget tilbage, strikket, trevlet op i en uendelighed. Min arm er heller ikke vild med at strikke. I går bed jeg i det sure æble, og vi købte en, alt for dyr, men god lampe, så må vi hoppe over ledningen, eller flytte lampen.

P2184350 P2174326

Når nu vi var kommet til staden i går, så kunne vi lige så godt benytte lejligheden til at gå ind og spise os et måltid mad. Ikke noget vi gør så tit. Bl.a. fordi vi skal køre langt efter det. Menuen var engelsk bøf med gorgonzolasovs. Jeg havde mine betænkeligheder med kødet, inden vi bestilte, fordi det var billgt, men tjeneren lovede, at det var godt og mørt. Det var det bestemt også. Vi gav 99,- kr. pr. kuvert.

Jeg må kunne slå et par pinde i aften, mens vi ser x-factor, selvom armen bør holde fri. Jeg vil skrive indlæg og læse blogge, men det er bedst at lytte til skroget. Lige fra starten, var det ikke meningen, at jeg ville skrive et indlæg hver dag, jeg har også af og til sprunget en dag over, men jeg må blive mere konsekvent i fremtiden. Jeg satser på et godt samarbejde mellem armen og mig - også i fremtiden.

8 kommentarer:

  1. Sikke da en lækker ret for 99 kr.
    Håber det går bedre med armen, den er jo ikke til at undvære, så du må nok tage den med ro.
    God weekend!

    SvarSlet
  2. Når man nu har lidt på fornemmelsen, at du normalt ikke er en klynker, tror jeg du har haft lidt ondt ;-)
    Enten må du få dig en pegepind, eller også bliver du nok nødt til at slappe lidt af...
    Rigtig god bedring med dig og især din arm.

    SvarSlet
  3. To overgivelser på en dag.. er det ikke lige i overkanten Lene..

    Godt arbejdslys bliver mere og mere nødvendigt.. min optiker siger det har noget med tal nr. 5 og 6 i personnummeret at gøre.. ;-) jeg aner ikke hvad han snakker om.

    Øv det lyder ikke godt med din arm.. En træls herre har skabt musen.. genvejstaster er et must, når det bruges meget tid v. skærmen.

    Pas nu på dig selv og din arm, I skal helst holde sammen længe endnu.. :-))

    SvarSlet
  4. Hvor er det dog træls for dig. Har du fået checket armens hørelse? Noget kunne tyde på, at den ikke hører dine ønsker så godt.

    Jeg er selv begyndt at døje med højre hånd, så jeg ved hvordan det er, når kroppen ikke vil det, den skal og plejer. Det er dybt frustrerende. Mon man kan optræne venstre side til at være lige så stærk?

    Har du god hjælp fra akupunkturen?

    Lækker mad og godt du har fået noget ordentligt lys. Jeg har også gang i min standerlampe, når jeg skal koncentrere blikket - OG har fået læsebriller. Så går det lige :)

    SvarSlet
  5. Lene.... Maden smagte skønt :-)
    Armen, den kan jeg stadig mærke jeg har, jeg må skrue ned for blusset. Jeg ved det er eneste udvej :-)
    God weekend til dig også

    SvarSlet
  6. Ellen... Tak :-)
    En pegepind, det har jeg aldrig hørt om før, (husk jeg er fra landet :-)) Jeg har nu googlet og læst, men ser ikke fidusen til mit behov, men vil da undersøge, eller få Allan til det :-) Jeg prøver afslapningen imens.

    SvarSlet
  7. Inge... Lene? Det må være mig du mener :-)
    Jo det er bestemt i overkanten. Stædighed belønnes som regel, men det har ikke skaffet mig lys i stuen i alle de år :-) Jeg tror også det er noget optikervrøvl, med 50 watt som 50 årig og 60 watt som 60 årig. Jeg har altid haft katteøjne, og de forsvinder da ikke bare ☺

    J de programmer, jeg har mulighed for at benytte genvejstaster, gør jeg det. Men hvis de forefindes til brug på nettet, så har jeg ikke fundet dem.
    Armen og jeg skal holde sammen hele livet :-)

    SvarSlet
  8. Koh I Noor... ja det er træls. Allan har tæt kontakt til GN Resound, måske det var en opgave til dem med et høreapparat til armen :-)

    Man kan helt sikkert optræne venstre side, jeg prøver også af og til at benytte den, men det går altså ikke så godt med at styre osv.

    Jeg har faktisk rigtig god hjælp i akupunkturen, men denne gang, kan jeg ikke nøjes med en enkelt behandling. Når man ikke vil høre, må man føle, og det er så det jeg gør lige nu :-)

    Jeg har briller og en sjælden øjensygdom, som jeg er blevet opereret for. Jeg har også briller, endda to slags og med glidende overgang. Og er det meget, meget småt det jeg skal se, ser jeg bedre helt uden briller.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)