mandag den 18. april 2011

Jeg har strikket en jakke og læst en bog

P4185085 Jakke
Jakken er lige knapt færdig. Jeg er i gang med at hækle picot med sølvtråd. Det ses ikke så tydeligt her på billedet, at det er sølvtråd, men det skinner som bare pokker. Jeg er færdig med picot hele vejen rundt i kanten nu, og var begyndt, de ca. 5 cm inde også, som opskriften viser, men det så, efter min mening, jammerligt ud, så det har jeg trevlet op igen. Der skal være “noget” sølv derinde også, så nu vil jeg eksperimentere mig lidt frem med noget andet. Der er nemlig strikket en kant før mønsteret, og det skal brydes. Så mangler jeg at finde nogle knapper.
I dag efter arbejde har jeg nydt et par timer ude i solen med denne bog.
BogVi har flere personer tæt på, der slås med folkesygdommen, dårlig ryg, så da min chef fik samme skavank, har vi de sidste år, talt en del om det emne. Nu er der så igen en i den meget nære familie, der er ramt, og da chefen igen havde fået problemer faldt samtalen atter omkring dette emne, og han tilbød mig at låne den nylig indkøbte bog. Bogen er skrevet let læseligt og forståeligt, og handler mest om diskusprolapser, og det var ikke lige det jeg havde mest brug for at læse om nu. Det læsestof har jeg været igennem, men lidt nyt kan man altid lære. Den gav i hvertfald stof til eftertanke, om hele sygehusvæsenet og behandlerområdet.

2 kommentarer:

  1. Den ser meget sød og fin ud den lille jakke...Ja øv med ryggen, lidt skrækkeligt at mange har problemer med ryggen...Jeg har også lidt vrøvl engang i mellem med iskasnerven, men kan dog lave øvelser så det forsvinder igen..Heldigvis...;-D Men diskusprolaps er ikke noget at spøge med...så pas nu på dig selv..;-D

    SvarSlet
  2. Annemarie.. tak :-) Jeg kunne heller ikke stå for den :-)
    Min ryg fejler heldigvis ikke noget, det er alle "de andres" det er galt med. Min iskiasnerve kan dog også godt finde på at drille somme tider.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)