fredag den 8. juli 2011

Ratatouille og Engelsk græs

Hvad har det nu med hinanden at gøre! 
Ikke meget, men det var hvad jeg kastede mig over i dag. Det var nemlig regnvejr, da jeg kørte hjem, tidligt i eftermiddags, så jeg statede med at lave en kæmpe portion Ratatouille. Der er nu lagt flere bokse i fryseren. Skønt.
P7086459P7086460
Det blev tørvejr, solen kom frem, så det var lige vejr til at få udplantet noget Engelsk græs.
For et par år siden havde jeg en lang og meget, meget bred stribe hele vejen langs kantstenene, men det var blevet for voldsomt, så jeg rev hele møget op, og plantede nogle nye små totter. Det var ikke mange, der kom i groning sidste år, faktisk kun 6 styk, men i år var de blevet så store at jeg kunne tage nye planter. Så til næste år er der måske en chanche for, at jeg igen har hele rækken ned. Jeg har i hvert fald plantet en hel stribe i dag, og nåede også at fjerne en masse ukrudt igen i dag.
Weekenden står i havens tegn. God weekend til alle jer der læser med.

6 kommentarer:

  1. Der er vist ikke så meget andet at sige end fortsat god arbejdslyst... du er god til at fylde din fryser - det er jeg også, jeg er bare ikke så god til at få den tømt igen :-)

    Jeg gad godt - som vist før nævnt - have dit kontor. Og jeg ville ikke tænde radioen :-D

    SvarSlet
  2. Også jeg vil ønske en rigtig god arbejdslyst til jer. Skønt at hækken nu igen er til at styre, det varer ikke lang tid inden den igen er flot grøn.
    En rigtig god weekend til jer deroppe.

    SvarSlet
  3. Ellen.... Hver gang jeg rimer fryser af, noterer jeg hvad der er ældst, så vi får spist det først. Og i øjeblikket er der flere bær end der er kød. Så vi skal snart sulte, hvis ikke jeg får handlet lidt ind :-)
    Hvis ikke døre og vinduer står åbent på kontoret er der meget, meget stille, og ganske stille baggrundsmusik, det skal der altå til arbejdet :-)

    SvarSlet
  4. Annette... Tak. Hele dagen har også stået i havens tegn, og HVIS jeg orker mere i morgen, kan jeg nok blive færdig, og det vil jeg jo egentlig helst, men gider faktisk heller ikke mere :-)
    Rigtig god weekend til dig også.

    SvarSlet
  5. ..og god weekend til dig, imponerende energi du lægger for dagen. :-)

    SvarSlet
  6. Inge... Tak :-) Jeg mangler en god nattesøvn, den må da snart kunne indfinde sig :-)

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)