tirsdag den 6. september 2011

Mandagstema: Vand

Jeg har gået og tænkt på hvilke vandbilleder jeg skulle vise. Der er rindende kilder der er dåbsbilleder og døbefond og meget mere. Beslutningen har ikke været nem. Der er simpelthen vand overalt.
Denne sti, må da kunne kaldes en vandsti!  Til højre er det en frugtplantage, med nyetableret automatisk vandingsanlæg. Det er der vist ikke brug for!
P9027197 P8197095
I dag da jeg gik min motionstur, tog jeg skov- og strandturen. Der var næsten mindre vand i Sundet, end der er på markerne. Vandet plejer at gå helt op til skoven flere meter inde.
P9067272 Kajak
Mens jeg gik der i strandkanten, kom en enlig kajakroer ind, en ikke helt ung herre, ham fik jeg en sludder med. Han fortalte, at han havde overnattet i Kragenæs og skulle videre til Køge, men ville nu slå lejr, hvis han kunne finde læ et sted. Det blæste nemlig gevaldigt, og han gad ikke padle mere i dag. Jeg kunne anvise han et skønt sted at overnatte inde i skoven, hvor der også var en bålplads.
Kajaksejlads på floden BodeEpisoden med kajakroeren, fik mig til at tænke på, da vi for mange år siden var i Harzen og gik en tur langs floden Bode. Der fik vi øje på en flok kajakroer, som kæmpede i strømmasserne for at holde kajakken på ret køl. Vi og ungerne fik et par timeres spændende underholdning, ganske gratis. Vi fik oplyst, at det var ren træningslejr, og at floden var et meget benyttet sted til det.  
Du kan se mange flere billeder af vand hos her.

7 kommentarer:

  1. Ja det mangler ikke på vann hos deg, heller! Flotte bilder!

    Helene

    SvarSlet
  2. Man må da også sige, at I har taget jeres del nede i syden. Jeg krydser fingre for, at du får en god og tør dag i dag ;o)

    SvarSlet
  3. Fine bud på vand og ja det kan også bruges til at ro/padle i..;D

    SvarSlet
  4. Efter at have været en tur i dit nærområde i søndags, så kan jeg ikke forestille mig du mangler vandmotiver.. :-) Gode billeder du har fundet.

    SvarSlet
  5. Helene... Tak, nej vi mangler ikke vand, men masser af sol :-)

    Susanne.... Det hjalp åbenbart ikke at krydse fingre, vi har i dag fået 10 mm.

    Annemarie... Det er jo det det kan, og det ved du alt om :-)

    Inge.... Nej det er ikke motiver jeg mangler, men de er generelt lidt kedelige at se på :-)

    SvarSlet
  6. Ja Pia, det ville være dejligt, hvis vi boede noget nærmere hinanden og kunne holde hinanden i ørerne ☺.
    Jeg bliver lige forbavset hver gang du viser vandbilleder fra området hvor I bor, det er utroligt så meget vand I har. Som jeg skrev til Ellen en dag, hvo hun viste vandbilleder, så har vi da også vand på steder, hvor der ikke lige plejer at stå vand, men ikke i de mængder som du viser.
    Men det har regnet konstant siden i morges, så måske det vil ændre sig efter i dag.
    En rigtig god aften til dig.

    SvarSlet
  7. Annette.... Selvom vi HAR fået meget vand, så er det sydlige Falster meget hårdere ramt end vi er. Alene i sep. måned har vi fået 33 mm, foruden de andre 414 mm. Det er mere reglen end undtagelsen at det regner her, så jeg behøver næppe sige, at det også regner her, og har gjort det meste af dagen :-)
    Tak, og god aften til dig også.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)