mandag den 6. februar 2012

26 kaffeposer og to tasker

For længe siden, fik jeg endelig skrabet kaffeposer nok sammen til at lave denne, men jeg samlede videre, så jeg havde efterhånden en pæn stak kaffeposer liggende. Jeg har gået og fiflet med tanken om, at få lavet mig en indsats til cykelkurven. Min taske bliver nærmest ridset i stykker, ved alle de bump og hop den dagligt må tage på turen gennem skoven. Det vil også give lidt tørvejr til dagen post, som jeg altid har med på turen. Det sker jævnligt, at jeg har breve, der ikke kan være i tasken, og de er derfor svære at holde tørre inden jeg når frem til postkassen, når det regner. 
Min cykelkurv, er hverken firkantet, oval eller rund. Nærmest en blanding af det hele, så jeg blev nød til at få fremtryllet noget der lignede et mønster. Jeg startede med noget papir i cykelkurven, som jeg prøvede at forme rigtigt og sætte sammen med tape, tegne pasmærker, og så ind og klippe op, og tegne over på noget andet papir.
Jeg har brugt 9 kaffeposer. To stykker á fire kaffeposer sys sammen og den sidste bruges til bund. Klistre mønstret på med tape, poserne skal jo ikke perforeres med knappenåle. klippe ud og sy siderne sammen. Sy bunden i og søm kanten ned foroven.
Indsats cykelkurv














Der var stadig et bjerg af kaffeposer, så jeg kreerede et indkøbsnet mere. Det første jeg lavede var noget større end et almindeligt indkøbsnet. Godt stort, og dejligt rummeligt. Denne gang blev det et i normalstørrelse.
Jeg startede med at sy 12 kaffeboser sammen til et langt rør. Trak den ene ende ind i den anden, sådan at røret lå dobbelt. Syede den ene ende sammen, og syede hjørner således, at tasken fik en pæn bund at stå på, og blev mere rummelig. Tasken var en smule for lav, synes jeg, så der blev lige sat en kant på foroven af 3 kaffeposer mere. og tilsidst blev der syet hanke. I alt er der gået 17 kaffeposer til sådan en taske. 
P1030070 P1030073
Jeg har stadig et lille lager af poser liggende. Lageret indeholder også et par grønsagsposer og rosinposer, men de får lov at ligge lidt endnu, men jeg er færdig med at samle poser, i hvert fald for en tid.

14 kommentarer:

  1. anderledes men fine tasker

    SvarSlet
  2. Smart fundet på og godt med genbrug..Håber posten holder sig tør..;-D En god uge til dig..

    SvarSlet
  3. Hvor er du dog kreativ - sjov og smart ide. Er tasken vandtæt? er der klap eller låg? Det kan jeg ikke helt se på dine fotos.

    SvarSlet
  4. Indsats i cykelkurven kan man altid bruge. De er nemlig meget "hårde" mod ens ting.
    Smarte og fine er dine tasker :0)

    SvarSlet
  5. CS.... De er anderledes og det er meget sjovt, at prøve :-)

    SvarSlet
  6. Annemarie... Det håber jeg også den gør. Det hjælper da lidt alt sammen.
    Også en god uge til dig.

    SvarSlet
  7. Ellen... Det kreative er jeg vist ikke alene om :-)
    Tasken er vandtæt. Meningen var at lave en klap med låg og lynlås, men det blev for besværligt med den facon og det stive materiale. Jeg har tænkt på at lave en "regnhætte" til at krænge ud over hele kurven, men er ikke nået længere :-)

    SvarSlet
  8. Kari.... Den er nemlig hård ved tingene. Nu kan den gnave hul i indsatsen først :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er du kreativ. Flot pose til cykelkurven! God aften til dig.

    SvarSlet
  10. Anette.... Jeg skal nok få de poser slidt i stykker :-)
    En god aften til dig, på denne kolde snefygende tirsdag.

    SvarSlet
  11. Sikke en kreativitet, det er utroligt, hvad der kan blive ud af vores affald. Det må være positivt genbrug :o)
    KH Anette

    SvarSlet
  12. Anette.... Genbrug er altid dejligt positivt.
    God aften til dig.

    SvarSlet
  13. Den er bare sej!Meget anderledes. Kender også nogle der bruger slikpapir til at lave lille tasker

    SvarSlet
  14. Irina... Tak :-) De små tasker har jeg også set, men de var flettet, men søde er de.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)