onsdag den 5. februar 2014

Når løsninger skal findes

Vi har søgt og ledt overalt, for at finde et skab, der delvis kunne erstatte de to der måtte lade livet for at få plads til den nye fryser. Det viste sig at være en umulig opgave. På den plads vi har til rådighed, er der ikke er plads til at åbne almindelige låger og skuffer, så vores krav var jalousi- eller skydelåger. Hvis vi ville have et skab, måtte vi bygge det selv. Jeg foreslår Allan, at vi går ind og snakker med Designa. Det viste sig at være en rigtig god ide. Han er nemlig en kreativ herre, der eksperimenterer med alt muligt. Han havde gang i et pilotprojekt, som ikke var helt færdigt, men hvis hans glarmester sagde ja, ville vi være den første kunde. Vi bestilte to sortmalede glaslåger, nogle hjul og et par skinner, samt en bordplade. Nu har Allan lavet et skab. Vi synes det er superflot. Nu skal der bare en liste på ved gulvet og kanterne skal males grå eller sølvfarvet  P1140783
Nu har det meste af det, der stod tilbage på gulvet, efter omrokering og oprydning, fået en plads. Dog mangler strygebræt og støvsuger stadig et sted at være.
Historien om fryseren, har jeg prøvet at anmelde på Trustpilot. Det viser sig at være en umulig opgave. Der kræves et godkendt ordrenummer. Vi har intet ordrenummer, og uden sådan et, kan man ikke anmelde noget. Fakturanr. og reklamationsnr. er ikke godkendte numre. Jeg har skrevet til Trustpilot, og vedlagt dokumentation for købet, som de forlanger, men jeg har intet hørt. Løsningen blev, at jeg har smidt hele klagen ud på Facebook, mens jeg stadig har en lille mulighed for at holde dampen kørende. Klagen var jo skrevet og det ville være spild af kræfter at kassere det.    
Solnedgang 2. februar 2014 solnedgang 2. februar 2014
Når vandreturen til Avnø måtte aflyses, og der var for meget sne og søle til at jeg kunne finde nogen steder jeg måtte gå, kørte vi i stedet en lille smut i bilen gennem skoven og ud til vandet søndag eftermiddag. Nu er de små veje, de fleste steder, igen til at færdes på. Jeg arbejde til sent i går, så i dag var min første ‘lange’ tur efter behandlingen. Det skulle jo nødig give bagslag, så jeg holdt turen på 4-5 km. Skal under behandling igen i morgen. Vi får se om jeg får grønt lys til mine skovture.  
3. februar 2014 5. februar 2014
Den sidste uge har jeg brugt en del timer på Lokalhistorisk Arkiv. Webmasteren have fat i mig. Han efterlyste mit klassebillede fra 1964. Gerne uddybet med så mange oplysninger som overhovedet muligt. Han fik for- og efternavne på alle mine 24 klassekammerater, og fødselsdage på mange af dem, samt forældrenes navne, stilling og bopæl dengang og nu. Der ligger stadig en del arbejde til mig på Arkivet, men i hverdagene har jeg nok at se til. Selvom jeg har en del ferie og fridage tilgode, arbejder jeg i øjeblikket flere timer på min hovedarbejdsplads, for at nå tingene til tiden. Så er det jo rigtig rart, at jeg ikke har problemer med at holde fri fra bijobbet og at A-kassen ikke kan blande sig.  
Vi har bestilt billetter til Grease i Tivolis Koncertsal i denne måned. Det glæder vi os til. Der er også bestilt en lille ferie til Kos. Det har dog lidt længere udsigter, men vi glæder os til at udforske endnu en af de græske øer.

12 kommentarer:

  1. Rigtig smart løsning I har lavet der.
    Har du sendt din klage til Skousens hovedkontor.. ?? Hvis ikke synes jeg du skal gøre det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det har jeg ikke, men det vil jeg kraftigt overveje at gøre her i weekenden.

      Slet
  2. Enig med Inge: smart løsning.
    God ide med Kos - man kan vist nå hele øen rundt på en scooter, så I slipper for at leje en bil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også mulighed for at cykle, men hvad vi gør, tager vi stilling til, når vi ser hvordan landskabet og det hele ser ud.

      Slet
  3. Jeg så godt, at du har lagt din historie om Skousen ud på Facebook, det fortjener de med den elendige service, de har givet dig. Jeg er enig med Inge i, at du da skal skrive til deres hovedkontor, det kan da være. at det kan sætte lidt gang i sagerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min galde skulle spredes til så mange som muligt. Vi må se om de reagerer på en mail fra mig, eller jeg også bliver afvist der.

      Slet
  4. Godt, I fandt en løsning. Designa har også været svaret på flere af vores 'skæve' skabsløsninger. En tur til Kos - hvor dejligt at gå og glæde sig til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Designa er rigtig godt, og vi brugte manden længe før det navn kom frem. Han har altid kunne fremtrylle vores ønsker.
      Det er længe siden vi har været sydpå. Vi nåede det slet ikke i 2013 da vi i stedet tog til Færøerne.

      Slet
  5. Det er altid dejligt at finde løsninger på problemer. De synes de fleste, måske med undtagelse af Skousen. Rart at have en Kos-tur at se frem til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, nej Skousen er vist ikke meget for at finde løsninger ;-)
      Der er noget med os og det græske, så det skal nok blive godt.

      Slet
  6. Det er dejligt, at det nu bliver lettere at bevæge sig rundt i landskabet - og lidt sol får vi også. Bare du så også får mulighed for at udnytte det.
    Husbonden har lige siddet på vores lokalhistoriske arkiv for at forberede sig til et foredrag, og han oplevede også, der kom nogen ind med materiale. Jeg har altid tænkt disse arkiver som nogle støvede steder, hvor man mest trak information ud, men har nu to dage i træk hørt om indgående materiale også. - Og selvfølgelig må det være sådan, ellers ville arkiverne jo dø, det ved jeg godt. Det må være spændende at give din viden videre til eftertiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis solen vil skinne når jeg har fri, så skal jeg nok få glæde af den. Ellers må jeg nøjes med strålerne gennem kontorvinduet, og det er heller ikke så ringe :-)
      Jeg startede med at slægtsforske for ca. 25 år siden, så jeg er en af dem der har brugt arkiverne flittigt, og ved hvor kostbart det er. Da Mads købte et dødsbo for 14 år siden overtog han alle papirer på hus, billeder og postkort fra familien. Det om huset beholdt han. Resten af guldgruben kørte vi til arkivet med, så kunne de sortere. Det er spændende man bliver helt bidt af det.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)