lørdag den 25. oktober 2014

Blikfang og andet på min vej

I foråret nævnte jeg her, at hver enkelt roeplante nøje blev kontrolleret og undersøgt. Lige siden har de med jævne mellemrum pusset og nusset om de planter.
P1010061a P1010064a
Nu er det tid at tage dem op. De puttes nænsomt i hvide sække for yderlligere undersøgelser, sådan gør de hvert år. 
P1030484a
Det er igen blevet fyringssæson. Nogen sørger for at jeg kan holde varmen på kontoret, men i onsdags mødte jeg et iskoldt kontor. Der gik nogle timer med at finde fejlen. Det viste sig at en håndværker udefra, dagen i forvejen, desværre havde trykket på en forkert knap. 
P1030537 P1030826

På hjemvejen høstede jeg endnu en kæmpe støvbold. Der stod to ved siden af hinanden, men jeg nøjedes med den ene. Den vejede 1.549 g og blev små skåret i terninger og vandet blev dampet af på en tør pande, inden terninger blev fyldt i poser og lagt i fryseren.
 P1030832
Nu har jeg gået forbi denne bygning, hver morgen og ‘aften’ to gange om ugend de sidste 8 måneder, men først forleden, så jeg at nogen holder gris på taget lige midt i byen. 
P1030833b
Krydsende cyklister og biler må vi alle tage hensyn til, men vi har også andre trafikanter der kræver vi er tålmodige. Her kan man tale om fritgående høns og ænder. De har ikke spor travlt med at fjerne sig fra kørebanen.  
P1030206
I Vordingborg er der grafitti eller kunst på væggene i byen. Denne gavl er fyldt med glade musikanter.
P1030227
I en mørk smøge hænger der postkasser i lange baner, længere nede ad gaden. Her er der også pyntet op med festglade mennesker på begge sider af den lange væg.

17 kommentarer:

  1. Jeg ville tømme min postkasse med smil om læben, når man mødes med så skønne malerier :-) God lørdag til dig,

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan da kun blive glad af dette syn, synes jeg. Tak i lige måde :-)

      Slet
  2. Dejlige stemnings billeder, er der noget mere hyggeligt og landligt end frigående høns og ænder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg jo ikke, der er :-) Vi trives bedst i landlige omgivelser.

      Slet
  3. Det er ikke kun Brande, der har malerier! Jeres er meget festlige.
    Når vi kører til Tønder er der et hus med en kat på taget.... Den ser ud som om den sidder på lur på på tagryggen! Hvad vi også troede, første gang vi så den....
    Er roekampagnen ikke ved at være ovre? Erik mindes våde mudrede veje... han boede i Saxkøbing i nogle år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange døde ting, der er så livagtige, at man af og til må kigge efter en gang mere.
      Nej, roekampagnen er jo næsten først lige begyndt... d. 30. september, og den varer til en endnu ubestemt dato ind i det nye år. Fabrikkerne kører, så længe der kommer roer, der kan holde fabrikken kørende. Nu bliver man jo helt nysgerrig efter hvor han har boet. Det har altid været 'min' kommune og jeg bor her stadig, selvom kommunen har fået nyt navn. Selvom det er en lille kommune, så kender jeg selvfølgelig langt fra alle.

      Slet
    2. Jeg har efterspurgt mere viden om tid og sted; det ligger længe før jeg mødte ham....
      Orebyvej 30 hos Inger Velden. Han arbejdede hos Quade og Co. hos købmand Eriksen.... det var helt tilbage i '67-'68!!!

      Slet
    3. Eiii, hvor pudsigt... :-)
      På Orebyvej har jeg familie boende, både dengang og i dag, men Inger ved jeg ikke hvem er, selvom min familie boede i nr. 90 på det tidspunkt. Hos Quade har jeg været med far og handle mange gange.

      Slet
    4. Det ender med at I kommer i familie!!! Det er da et pudsigt sammentræf....
      Jeg har kun været i Saxkøbing på en tur, hvor Erik viste hvor og hvem.... Mindes kun det sjove vandtårn!

      Slet
    5. Om ikke i familie, så i hvert fald fælles bekendte. Han ved måske endda hvem min far og farfar var. Det ved de fleste. Sjovt er det da :-)
      Vandtårnet 'Saxine' er meget sødt og sjovt fundet på.

      Slet
  4. Sikke en skøn glad væg over postkasserne, god lærdag hos jer. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Tak vi havde en dejlig lørdag, og I må have en herlig søndag :-)

      Slet
  5. Fornøjeligt at følge med i hvad du møder på din vej. Hvor mange frysere har I egentlig? Der er jo meget der skal være plads til, herunder støvbolde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Efter vi fik den nye fryseskab, har vi to frysere, som næsten altid er fyldt til randen. Tilsammen rummer de dog ikke så meget som den gamle kummefryser.Begge frysere er næsten altid fyldt til randen. Der skal jo være plads til at høste og leve godt og næsten 'gratis' . Vi handler ikke kød hver måned.

      Slet
  6. Hyggeligt med et lille lørdagssmil :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et smil er altid godt, det gavner både helbredet og andre mennesker :-)

      Slet
  7. Hvornår det er det ene eller det andet, kan jeg ikke finde ud af. Der findes meget såkaldt grafitti som er kunst og smukt, og der findes mindst lige så meget kunst, som er ganske rædselsfuldt. På en grå betonmur synes jeg næsten alt pynter, men man skal ikke sprøjtemale uhæmmet alle vegne. Det er noget svineri.

    SvarSlet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)