søndag den 23. november 2014

En sløv weekend

Når jeg skriver om min gøren og laden, får jeg ofte en kommentar om mit energiniveau. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke kan sidde tomhændet og glo ud i luften. Jørgen har et par gange skrevet, at han så frem til den dag, hvor jeg skrev, at jeg bare sad og sløvede den. Det har jeg så gjort efter bedste evne hele denne weekend.
P1030963

  • Fredagen startede, efter at have ageret nålepude, med et godt hjemmelavet måltid mad og et glas rødvin. Senere så vi Vild med dans, mens strikketøjet voksede.
  • Planen var, at jeg skulle tidligt i seng, men man kan jo altid lige tage et par omgange mere på strikketøjet. Filmen ‘Jagten på lykken’ startede. Den fængede så meget, at jeg måtte se den, mens strikkepindene stadig blev motioneret. Det blev lørdag før jeg kom i seng.
  • Lørdag startede jeg med at strikke til morgenkaffen. De ærmer skulle være færdige før jeg lavede noget andet. Det blev de.
  • Jeg havde lyst til at hive symaskinen frem og sy lidt af de stadig eksisterende rester, men fornuften sejrede. Jeg ville ikke kunne nå hverken det hele eller halve, men bare få skabt mig et roderi uden lige i hele huset. 
  • Jeg sidder i forvejen alt for meget ned hele dagen. Det brokker min krop sig over, så jeg må op og stå og gå. En meget overfladisk rengøring blev iværksat. Ikke nogen pjasken med vand eller larmende støvsuger. Kun en tør svaber over alle gulvene, mens jeg fortsatte med at høre Mads og Monopolet og tænkte på Ellen, fordi en lytter havde et spørgsmål til sprogbrug. Søren Pind talte godt på dine vegne, Ellen. Den rengøring tog vel 15 minutter.
  • Efter frokost gik jeg mig en tur. Det var bidende koldt, men jeg holder altså af mine gåture, uanset vejret og det er ren luksus at bruge tid på det, og ganske afslappende. 
  • Hjemme til eftermiddagskaffen, hvor strikketøjet igen blev rørt, og da Allan var gået i stå med sine kryds og tværs, kastede jeg et blik på dem, mens jeg passede aftensmaden på komfuret. 
  • Lørdag aften blev der igen strikket. Det er sådan en dag, hvor jeg siger, at jeg ikke har foretaget mig noget som helst. Vel vidende at det ikke passer. Jeg ligger jo ikke på langs, eller sidder og triller tommelfingre. P1040458
I dag søndag havde vi lovet at hjælpe Camilla. Allan havde pakket bilen i går med materialer, stiger og værktøjskasser, og vi kørte hjemmefra kl. 8 i morges. Vi arbejdede alle tre, så vi var allerede færdige til middag,. Meget, meget hurtigere end vi havde forudset.  
P1040443 P1040488

C skulle lufte hunde. Det skal man jo. Også selvom det regner. Hun ved jeg altid gerne vil med, og sagde til sin far, at han da bare kunne blive inde i tørvejret og varmen. Næh,nej, han ville skam gerne med også. Først gik vi lidt. Så var vi på legepladsen, hvor vi selvfølgelig legede med ‘barnet’. Derefter blev der trænet. Jeg fik den sædvanlige tjans, med at stå og sige underlige lyde, mens Camilla fotograferede. Her får I et billede af hendes hundenes pokaler. Alle medaljerne har hun slet ikke tal på, og jeg opgav at tælle.
P1040474 P1040475
Nu er vi hjemme igen. Aftenen skal bruges med et par strikkepinde i hænderne, og så vil jeg se, om det i aften kan lykkes mig at komme i seng i ordentlig tid.

18 kommentarer:

  1. Så du har haft en weekend næsten som os :-) Det skal til indimellem.
    Det er rart at høre, at Søren Pind taler min sag - måske skulle man begynde at høre Mads og Monopolet ... ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke gør det, for det er en glimrende udsendelse.
    Det du strikker, må da blive færdigt på rekordtid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og ja :-)
      Jeg kan hjælpe din hukommelse på gled... Du hører det ikke, fordi du vil have ro omkring dig ;-)
      Strik str. 2- 4 år er ikke så langvarrige projekter.

      Slet
    2. Du har ret, og hvis jeg ikke havde en mand, der absolut altid skal have radioen kørende ... men vi hører P5, for de sender musik, jeg trods alt kan holde ud at høre på - ren nostalgi, faktisk :-)

      Slet
    3. P5 anede jeg ikke eksisterede. Jeg hører P3, Nova, Radio Sydhavsøerne og lidt P4 eller CD'er :-)

      Slet
  2. Du har da været meget konsekvent i valg af beskæftigelse hele weekenden... Sådan passende afvekslende med udefra kommende krydsord mm... Helt sløvt vil jeg nu ikke kalde det, snarere en alternativ udgave af multitasking!
    Jeg har ikke hørt Mads og Monopolet... det burde åbenbart afprøves...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har prøvet at begrænse mig, uden at det er blevet ensformigt og kedeligt.
      Der sker lidt af hvert i den udsendelse.

      Slet
  3. Dejlige billeder Pia, så fik du også krydset pindene en del i weekenden. Så blev det også til aktiv afslapning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev til mange timers strik og nydelse med så meget afslapning, som jeg kan holde ud

      Slet
  4. Det er da vist ikke en sløv weekend, du har haft, men en stilfærdig. Og det er der ingen skade til! Jeg tror du nød den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Stilfærdig synes jeg for det meste mine weekender er. Vi er jo bare os selv to de fleste af årets dage. Jeg nyder mit hjem og livet.

      Slet
  5. Selv når du kalder det for sløvt, er du produktiv Pia.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Noget skal man da foretage sig, hvis ikke man skal dø af kedsomhed :-)

      Slet
  6. Haha, selv om du sløver den, sker der da en hel masse. Pokalerne til venstre ligner til forveksling den slags, som Gemalen og andre cykelfantaster havde med hjem fra Østrig, da de kørte veteranløb dernede for 15-20 år siden. De kan virkelig noget med pokaler, så snart man kommer syd for grænsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pokalen allerlængst til venstre, er faktisk vundet i Jylland for få uger siden, men du har ret, de flester er vundet syd for grænsen. Jeg tror dog pokaler er ret ubredt i hundeverdenen, også her i landet, hvis man altså dyrker den slags. Og egentlig også i sportsverdenen, ved jeg. Det bliver i hvert fald brugt i vores lille sportsklub.

      Slet
    2. Du har givetvis ret :-) Dog er der ikke mange pokaler at hente i cykelverdenen. I hvert fald ikke, hvis man er hel-voksen. Derfor har vi altid været ved at falde om af benovelse over de både mange og store pokaler, der blev uddelt til veteranløbene i Østrig :-)

      Slet
    3. Cykel- og motorsportsverdenen har jeg ikke kendskab til, og det kan sagtens være at de generelt er mere gavmilde med pokaluddelinger sydpå, og ikke mindst størrelsen måske :-) så meget ved jeg ikke om noget af det.

      Slet
  7. Det lyder som en dejlig weekend med et passende energiniveau :-)
    Mads og Monopolet er et af mine yndlingslørdagsprogrammer, hvis jeg ellers lige er ved en radio. Der er en passende blanding af små og store problemer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også :-)
      Det er nøjagtig sådan, jeg har det også med det program, og sjovt at høre hvad de forskellige i panelet mener ;-)

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)