torsdag den 1. juli 2010

Rejer og fortrængte gevinster

Jeg har en bakke, med diverse papirer, her på hjemmekontoret. Den er bare vokset, og vokset, og flød nu helt over. Det er betalte regninger, breve o.l. men også en masse andre papirer af alverdens slags, som jeg mener, jeg skal gemme, men jeg ved bare ikke lige hvor. Jeg fik vendt bunden i vejret på bakken, og begyndte at sortere, som så mange gange før. Så ringede telefonen, om jeg ville have 1½ kg, friskfangede, og nykogte fjordrejer, til en meget billig penge, de havde selv købt dem til en helt anden pris, men orkede ikke at pille flere, og de havde en aftale meget snart. Jeg skulle komme og hente dem med det samme, nogle få hundrede meter herfra. Jeg måtte lade bunker være bunker.


Jeg brugte så godt og vel 1½ time på at pille disse små rejer. De var vist kogt lidt rigeligt, for de var lidt bløde,og dermed vanskelige at pille. Jeg tænkte, vi skulle have os en lækker rejemad til aftenskaffen. Allan spiser da tit rejer, og han plejer da også at spise de friskfangede, bare han ikke selv skal pille dem. I dag ville han dog helst være fri. Det blev til et godt belagt stykke rejemad til mig, og lidt til fryseren til en anden dag.



Så kom jeg ind på kontoret. Du godeste hvor der rodede. Papirer overalt på gulvet. Halvdelen kom tilbage i bakken, til en anden god gang, og noget blev arkiveret. Det var under arkiveringen, at jeg fandt dette brev fra Lolland-Falsters Bryghus. Billedet kan klikkes større




Og sørme om ikke jeg, samme sted, fandt en lille lap papir, hvor der var skrevet, at jeg havde vundet en check på kr. 300,- for en sang til Favørs fødselsdagskonkurrence i september 1987.

Gad vide om ikke jeg skulle overveje at deltage i lidt flere konkurrencer ☺

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)