søndag den 2. september 2012

Familiemøde, blogtræf og cykeltur

Allan har, i flere år, været ret misundelig på de fætter- kusinefester vi holder i min familie. Jeg ved det er et stort arbejde, at finde adresser på alle og arrangere, selvom det dog er blevet noget nemmere nu, da mange er på Facebook, og kan kontaktes den vej rundt. Da vi startede var der kun telefonbogen og ingen internet. Familietræf Frilandsmuseet
Også i Allans familie, har flere med jævne mellemrum sagt, at det kunne være sjovt at mødes alle sammen, men så sker der heller ikke mere. På FB var der et familiemedlem, der lød lidt mere ihærdig, og Allan øjnede straks chancen, men ham og skrivning, hvis der skal sættes mere end tre ord sammen, er en håbløst situation, så hans bøn var: Vil du ikke nok? Jo, men du må selv følge op, og klare resten. Ja, ja, det skulle han også nok. Det har han næsten også gjort. Familien er spredt fra Gedser til Skagen Jylland, så forslaget blev, at hver familie pakkede madkurven og troppede op på Frilandsmuseet, hvor vi skulle mødes, for at få nogle hyggelige timer sammen. Der var lidt stille under spisningen, for flere havde aldrig mødt hinanden, og kendte ikke hinanden, som vi der lever i blogland gør det. Så man aner absolut intet om hinanden. Under traveturene kom der godt gang i samtalerne, på kryds og tværs, og alle har tilkendegivet inde i den lukkede gruppe på Facebook, at det har været en ganske hyggelig dag, der godt må blive en tradition. 
IMG_8426  IMG_8336 
Når nu vi var kommet til staden, havde vi lavet en aftale med Hanne, som vi mødte første gang i Sverige hos Ellen og John. Vi tilbød at tage hende med til Lolland, så vi kunne vise hende lidt af sydhavsøerne. Hanne var straks med på idéen, og vi startede aftenen med et let aftensmåltid, inden vi gik os en lang tur i skoven og langs vandet. 
Vi ved jo, at Hanne også er glad for at cykle, så vi foreslog, at hele søndagen skulle foregår på cykel, også selvom det skulle regne lidt. Vi havde fået lov til at låne søsters cykel i dagens anledning.
IMG_8487 IMG_8495
I formiddags pakkede vi madkurven til hele dagen og begav os ud på Sundruten som er 46 km. Vi var ikke nået ret langt før Allan måtte af og pumpe.  Det foregik flere gange, inden han indså nødvendigheden af, at cyklen skulle lappes. Vi mærker og lytter alle tre, men kan bare ikke finde det hul. Til sidst lykkedes det endelig, og vi fortsatte turen, og nød det gode vejr, solen og udsigten. Der blev holdt drikke- og spisepauser samt fotostop undervejs. Vi har mest kørt på skov- og grusveje, meget, meget smalle stier, vi har kørt på mountainbikerute mellem trærødder og høje skrænter, hvor det gjaldt om at holde tungen lige i munden, for ikke at styrte og ende flere meter nede i vandet.  
IMG_8503 IMG_8529
Vi har været rundt på Lolland og Falster, og en lille bid af vejen foregik på asfalteret vej. Der er en vis herre der igen har fået ondt i bagen, fordi han som sædvanlig ikke har fået trænet. Hanne kunne også mærke, at det var en anden cykel, end den hun var vant til at køre på. Hjemme igen var der nogen, der fik sig en ekstra kop kaffe, mens jeg fik lavet lidt mad. Vi har nydt, vi har hygget, og vi har kørt Hanne til toget, hvor vi vinkede farvel for en god time siden.
Endnu en dejlig weekend er smuttet, og regntøjet fik vi slet ikke brug for. Vejret har i den grad været med os begge dagene.

17 kommentarer:

  1. Tusind tak for en rigtig dejlig dag; jeg har virkelig nydt det! Og hvor havde I dog gjort meget ud af at forberede en dejlig dag. Jeg er godt klar over, at den slags dage ikke kommer af sig selv, og at der har været en del forberedelse.

    Der er så mange steder på Lolland og Falster, som er rigtig smukke, og er værd at gense. Jeg koncentrerede mig en del om den fremmede cykel. Næste gang snupper jeg da min egen cykel med toget!

    Jeg er allermest imponeret af, at vi kunne køre så langt uden at møde en eneste bil - det er den vildeste luksus, jeg kan forestille mig. Når man bor i storbyen er der jo altid biler overalt.

    Jeg var i Valby kl. 23:00 og måtte så lige vente på S-toget i 15 minutter, men så tager det kun fem minutter til Hvidovre, og så tager det 10 minutter at gå hjem fra stationen.

    Det har været en rigtig dejlig dag - og jeg er glad for at have lært jer lidt mere at kende! Når jeg er færdig med at læse blogs vil jeg gå i seng med god samvittighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det har været rigtig hyggeligt også at få udvidet bekendtskabet, og opfrisket andre ting som dæmrer når vi hørte det igen. Vi kom vidt omkring mange emner, også slægtsforskning :-)
      Så var vi hjemme en time og 15 min før dig :-)
      Jeg håber da du sover nu, for det er vist blevet rigtigt sent,og dårlig samvittighed kan du godt pakke sammen :-)

      Slet
  2. Som sædvanlig har I haft en weekend med fuld fart på, og jeg er lidt ked af at vi ikke nåede at mødes i ferien, jeg er sikker på at Lolland havde taget sig bedre ud med jer som guider...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må sætte en dato når I er kommet på plads i det nye hjem og roen har lagt sig. Om ikke før så i det nye år. Alting er lidt sjovere når der er lidt grønt i landskabet.

      Slet
  3. Sikke en aktiv og dejlig weekend I har haft, med både familie og blogtræf. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt rigtigt. Weekenden blev fyldt godt ud uden de store arbejdsbyrder :-)

      Slet
  4. Det er altid en fornøjelse at være med på jeres ture ;o) jeg tænker på, om den voldsomme energi måske også kommer til mig, når ungerne flyver fra reden her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad der sker i dit liv til den tid, bliver spændende.
      Jeg fik fat i en af mine gamle dagbøger for et par uger siden og jeg blev helt forpustet af at læse om den aktivitet jeg havde den gang :-)

      Slet
    2. Der smuttede lige noget, fordi jeg skulle nå jobbet i tide. Der skulle også stå:
      da børnene stadig boede hjemme, og der var en masse pligter, der skulle klares for at få hverdagen til at hænge sammen, som jeg næsten er sikker på stadig sluger en pæn bid af din tid :-)

      Slet
  5. Og jeg bliver da helt forpustet af at læse, hvad I to overkommer nu :-) Men jeg er jo også en gammel kone!
    Det lyder altsammen som helt fantastiske oplevelser, hvor er denne her blogverden dog givende.
    Gad vide, om Allan mon ikke snart har hård hud i bagdelen :-)
    Mange hilsener her fra sydhavsøen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er ikke spor gammel, du har bare ikke helt de samme muligheder mere, som før i tiden :-)
      Den er rigtig givende. Hård hud når han vist næppe at få, for nu skal han lige hvile bagen en uge eller to igen, i stedet for at holde ud en uge, så er det nemlig overstået. Lige nu siger han at han får ondt bare ved tanken om at sidde på en cykel :-)
      Vi hilser tilbage fra en anden sydhavsø :-)

      Slet
  6. wau, for en week-end , man skal løbe stærkt for at følge dig og familien .... :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det foregår i et tempo så alle kan følge med. Der var flest langsomt gående. På vandreturen ville Allan og jeg nok have et forspring, men så kunne vi jo lige så godt være blevet hjemme. At cykle med i Hannes tempo, selv på en "kun" 3 gears, kunne vi ikke klare, selvom Allan og jeg var lidt bedre stillet. Hun lurede vores tempo ret hurtigt :-)

      Slet
  7. I har igen haft en sjov og aktiv weekend. Dejligt med en vellykket fætter-kusine-komsammen. God ide at mødes på 'neutral grund', hvor der også er noget at kigge på, så man kan få gang i snakken. Hatten af for jeres søndagscykeltur. Det var ellers noget af en udflugt! Godt, at I fandt hullet i den punkterede slange, så I ikke måtte opgive turen, før I næsten var kommet afsted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er på mange måder en rigtig god idé. Ingen har de helt store arbejdsbyrder eller forpligtelser med at finde lokaler, arrangere mad og drikke eller skrabe penge ind.
      Jeg læste din kommentar hos Hanne, og har ikke tænkt i de baner, begge historierne er rigtige :-) Det tror jeg nu heller ikke du betvivler, men jeg kommer til at tænke på, at når et ægtepar kommer hjem fra ferie, og fortæller hver deres historie om samme ferie, kan man ind imellem tvivle på om de har holdt ferie det samme sted :-)

      Slet
  8. Som Fruen har bemærket, er det nemlig meget pudsigt at se den samme oplevelse beskrevet med forskellige øjne :-)
    Selvfølgelig passer alt, hvad I begge fortæller, men man fokuserer på vidt forskellige ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og havde Allan skrevet noget havde I fået et endnu større indblik i vores weekend :-)
      Jeg havde bare ikke tænkt i de baner, men I andre var jo ikke med, så derfor ser I det selvfølgelig straks.

      Slet

Alle kommentarer bliver værdsat. Dit fodspor er med til at sætte liv på bloggen :-)